Obsession for Men на Calvin Klein e най-предпочитаният аромат в зоопарковете

84 Прегледа
 

Може и да ви се стори странно, но дори и в зоологическите градини по света използват парфюми. Те обикновено се пръскат по дърветата и скалите и целта им е да поддържат любопитството на затворените в парка животни и да стимулират желанието им за повече движение, което е характерно за тяхната естествена среда.

Люгопитно е, че през 2003 г. генералният уредник на Зоологическата градина в Бронкс, Ню Йорк - Пат Томас, е първият, който решава да направи малък научен опит и да сподели резултатите от него. В изследването на Томас участват 24 различни по вид аромата и два гепарда от зоопарка. Идеята му е да провери какви ще са реакциите на животните към тези парфюми. Резултатите си той записва в две основни категории - колко време ще отнеме на гепардите да забележат уханието и колко дълго ще останат заинтересувани от него.

Какви били резултатите?

На четвърто място се класира Bеautiful нa Estee Lauder, чийто ароматен букет от мандарина, тубероза, роза, нероли, лилия, иланг-иланг, жасмин, ветивер и сандалово дърво успява да задържи вниманието на двете животни средно за две секунди. Бронзовият медал е за Charlie на Revlon, чийто фин, деликатен и лек ориенталски привкус омайва за 15,5 секунди. Първи подгласник на победителя е L'Air du Temps на Nina Ricci - ароматно творение, което още от 1948 г. до днес остава една от най-предпочитаните женски класики. То успява да заинтересува гепардите за 10,4 минути. А златото отива при Obsession for Men на Calvin Klein, като невероятният мускусен аромат триумфира с цели 11,1 минути, което трае по-дълго дори и от процеса по хранене на големите котки. Този класичекси мъжки аромат притежава топлота, загадъчност и характер, които се подчертават от композиция, която започва с нотки на лимон, мандарина и бергамот, прелива в кориандър, лавандула, индийско орехче и смирна и завършва със сандалово дърво, пачули, ветивер, кехлибар и мускус.

Пат Томас е категоричен, че двата леопарда обожават миризмата на Obsession. Неговото откритие много бързо се разпространява по целия свят, което прави парфюмът широко използван не само из зоопарковете, но и в друго области, които са свъразни с изследване, опазване и запазване на дивата природа. Така днес появилият се през 1986 г. аромат на Calvin Klein е сред десетте най-продавани мъжки аромата на планетата.

Ан Готлиб - един от създаделите на парфюма Obsession, споделя, че най-вероятно тайната, която прави аромата толкова неустоим за дивите животни, е това, че в композицията му се крие "животинска" нотка. Това е ароматното мускусно вещество, което се отделя от животното, наречено цибетка. Именно то придава на парфюма и онзи специфичен сексапил, който няма как да остане незабелязан от всеки, който го усети.

 

Оставете коментар