Нишовите парфюми - истинско изкуство в бутилка

241 Прегледа
 

Нишовите парфюми - истинско изкуство в бутилка

Какво е нишов парфюм?

Нишовите парфюми са определяни като произведения на изкуството. Те имат по-различна роля от тази на останалите известни аромати, които се предлагат от най-големите парфюмерийни компании и които са създадени да са допаднат на масовия пазар. Нишовите аромати се предлагат предимно от по-малки брандове, които се опитват да върнат към живот висококачествените парфюми от миналото, като обърнат гръб на съвременната парфюмерийна индустрия. Характерното за тези ухания е, че се произвеждат в лимитирани серии – много по-малки количества, и в състава им влизат само най-висококачествените ароматни съставки от целия свят. Най-често нишовите парфюми са ръчно изработени от най-изкусните експерти. Всяка бутилка нишов парфюм е създадена с много страст и се счита за шедьовър.

История

Въпреки че, нашироко битува схващането, че нишовата парфюмерия е просто една нова модна тенденция, това е много далеч от истината. Този тип парфюми съществуват от векове. Достатъчно е само да си спомним за всички крале, кралици и благородници, които са имали свои лични парфюмеристи, създавали специално за тях уникални парфюми без аналог! Така че нишовата парфюмерия съществува много преди да се създадат големите брандове, които всички познаваме днес. Този тип аромати са се смятали за произведение на изкуството и са били създавани само от експерти в парфюмерията с много голям опит, които са обслужвали лични кралските семейства и най-висшия елит на обществата. Сред големите почитатели на нишовата парфюмерия са били кралица Елизабет Първа и кралица Виктория.

нишови парфюми

Бъдещето на нишовите парфюми

Интересно е, че в през последните години нишовата парфюмерия набира голяма популярност и нейните произведения значително увеличават броя си. И тази тенденция показва, че те ще стават все по-предпочитани, желани и известни в бъдеще. Все повече магазини у нас и по света се ориентираха към предлагането на нишови парфюми, като опит да задоволят взискателния вкус на своите най-верни клиенти. Разбира се, заедно с това значително се увеличава и броят на хората, които съвсем съзнателно търсят услугите на нишовата парфюмерия.

Най-популярните марки за нишови парфюми


Montale

montale-nishovi-parfiumi


През 2003 г. Пиер Монтал основава своята собствена марка Montale. Преди това той пътува няколко години в страните от Изтока и там успява да покаже своите парфюмерийни шедьоври на Кралското семейство в Саудитска Арабия. Влиятелните шейхове оценяват по достойнство уменията му и започват да подреждат неговите шишенца на тоалетките си. Благодарение на това, Монтал научава много тайни за създаването на оригинални продукти. Освен това именно там той откривa изключителната съставка в парфюмерията - масло от Uda, което започва да използва в работата си. И с право е наречен царят на Uda модата. Никой преди него не е бил толкова дързък да разкрие в пълнота многостранния характер на дървесните компоненти.

 

Creed

Creed всъщност има може би една от най-дългите истории в света на нишовата парфюмерия. Модният бранд е доставял парфюми на множество кралски фамилии, включително и на кралица Виктория. Модната къща е основана преди повече от 300 години във Великобритания и днес продължава да бъде семейна компания, произвеждаща на ръка всеки свой парфюм.

Acqua di Parma


 

Acqua di Parma е най-известната италианска нишова парфюмерийна къща. Тя пуска първия си парфюм през далечната 1916 г. и и до днес продължава да бъде символ на италианската елегантност. Нейните парфюми са предпочитани от някои от най-известните личности на 20 в.

Amouage

Луксозната парфюмерийна къща Amouage e създадена през 1983 г. в Оман и то не от кой да е, а от член на кралското семейство. Още тогава брандът се посвещава на мисията да създава само уникални луксозни парфюми, произведени от най-редките и висококачествени масла. С това Amouage цели да покаже на света, че ексклузивността и изкуството на парфюмерията идва тъкмо от Арабския свят.

 

Sospiro

 


Sospiro е италианска марка за луксозни аромати, създадена от парфюмериста Серджо Момо. Творческата идея на бранда е чрез колекцията си да направи връзка между средиземноморския си произход и изкуството на класическата музика и театралната опера. Изборът на флакона също не е случаен - формата на пеперуда символизира връзката между парфюма и неговия притежател.​

 

Comme des Garcons

Когато говорим за нишова парфюмерия, няма как да не отдадем заслужено място и на французите. Comme des Garcons е известна със своите „анти-мода“ колекции. Тя е популярна със своите нетрадиционни и противоречиви аромат, най-известните сред които са Amazingreen, Wonderwood, Odeur 71 и др.
 

 
Публикувано в: Как да избера парфюм

Оставете коментар