Ароматна история: Иновативните подходи към ароматите

148 Прегледа
 

Ароматът придружава човек през целия му живот и за разлика от външния вид, усещането за миризма е най-"отмъстителното" чувство. В нашето подсъзнание съхраняваме за определен период от време изображения и звуци, но отдавна е доказано, че мирисът остава най-дълго - около 20 години. И за това водещите световни парфюмеристи се стараят постоянно да прилагат иновативни подходи към ароматите.
 

Парфюмите могат да предизвикат чувства и да връщат спомени. Всъщност това не е нищо повече от обикновено ухание, умело комбинирано по такъв начин, че колкото е възможно повече хора да могат да изразят своята индивидуалност с негова помощ. За да разберем това, е необходимо да се обърнем към миналото и да си спомним древния Египет. Доста вода е изтекла от тогава, но жасминът, розата и евкалиптът продължава да миришат по същия начин. Предпочитанията на хората обаче се променят...

Иновативни подходи

Онзи жасмин, който Наполеон е обичал толкова много и без който не е могъл да излезе, днес определя ритъма в много парфюми - Aqua Allegoria Jasminora от Guerlain, Jasmin Noir от Bvlgari, Organza от Givenchy и др. А пък първата му жена и единствена истинска любов - Жозефин, е била почитателка на мускуса, който сега можем да усетим в For Her от Narciso Rodriguez. Днес и двата компонента са обичани и все още се използват, но парфюмеристите търсят нови посоки в тяхното разкриване като например Chance от CHANEL и  La Religieuse от Serge Lutens.
 

Преди известно време започна да се забелязва силно отклонение от търговските и популярни вкусове. Жените се оказаха отегчени от оранжеви цветя, ванилия, роза, лилия, люляк, лайка и други цветя. В следствие на което на пазара започнаха да се появяват смели миризми, уникални, но понякога и странни. Най-изявените "носове" в света търсеха вдъхновение на необичайни места. Затова бяха създадени ароматите на офиса (композиция: кафе и цигари, мастило и вълнени костюми), на автосервиза (композиция: бензин и автомобил, изгорял каучук и стомана) и на болниците (състав: кръв, слюнка и ... мъжки еякулат). Такива компоненти са идентифицирани в нова група от аромати - алтернативна ниша, и ако преди 20 г. не ни е минавало през ума, че може да има такива ухания, затворени в шишенца, то днес те са често срещано явление.
 

Миризмите, които преди известно време ни се струваха абсурдни, сега печелят във все повече очи (или по-скоро в носове) признание. Оказва се, че такива нотки като мъжка пот, козина на кучета и кожа могат да бъдат изключително чувствени. Но майсторите на парфюми не спират до там.
 

Comme des Garcons – марката която показа на света ... миризмата на асфалт. Точно до нея на рафта в парфюмерията може да се открие и парфюм с комбинация от каучук и смоли, която предизвика в паметта спомен за лятото, прекарано в "прегръдка" със скейтборд. А съвсем наскоро марката Serge Lutens представи пък друг парфюм, който също носи миризма от детството, а именно... на загубата на първия зъб.
 

Ако изходим от твърдението, че търсенето създава предлагането, едно нещо е ясно: класическите флорални и плодови аромати постепенно отстъпват на заден план, а светът обръща интерес към търсенето на нещо ново и необичайно. А в какво ще превърне всичко това парфюмерийната индустрия... ще поживеем и ще разберем.
 

А кои са най-странните аромати, които сте усещали, можете да споделите с нас в коментарите :)

 
Публикувано в: Ароматни нотки

Оставете коментар