Парфюмни легенди: Dior, Chanel, YSL
Има аромати, които са истински легенди и техните имена са изписани със златни букви в аналите на парфюмерията. А както се казва, всяка легенда има история, за това в тази статия ще ви запознаем с историите за създаването на едни от най-емблематичните парфюми на нашия свят.
Christian Dior и любовта към цветята
Може би малко от вас знаят, но Кристиан Диор неведнъж е споделял, че чувства себе си не толкова като дизайнер, колкото като парфюмерист. Страстта му към флоралните аромати му помага да създаде композиции, които с годините са се превърнали в уханно олицетворение на женствеността и мъжествеността и и до днес продължават да вдъхновяват жените и мъжете по целия свят.
Уханията на цветята са тези, които дават на Кристиан Диор истинско вдъхновение. Твърде взискателен, той през годините той работи само с най-добрите парфюмеристи, които използват само най-чистите и най-скъпи съставки. Цветното сърце в парфюмите на Dior се е превърнало в нещо като обонятелен подпис на марката.
Miss Dior – за нея
Когато Маестрото стартира първата си колекция "New Look" през 1947 г., той изразява желанието си да създаде елегантен и модерен аромат, който най-ярко да предава чувството на любов. Това е причината, по която се появява легендарния и обичан и до днес "Miss Dior". Парфюмът представлява игрива и жизнена композиция, съставена от нотки на цитруси, свежи плодове, пачули, мускус и флорални акорди.
Eau Sauvage – за него
Eau Sauvage е може би най-емблематичният мъжки парфюм на Dior, който за първи път е пуснат на пазара през далечната 1966 г. И не случайно негово лице е сексимволът на това време - легендарният Ален Делон. Ароматът съдържа нотки на ветивер, смирна и бергамот.
Най-продаваните парфюми на Dior
Много аромати на Dior вече се е превърнали в култ. Кой не знае "Miss Dior", "Poison", "Dior Addict", или "J'adore"? Последният дори остава един от най-продаваните още от стартирането си през 1999 г. A "Eau Sauvage" и днес заема трето място в списъка на най-купуваните мъжки аромати в самата люлка на парфюмите - Франция.
Yves Saint Laurent и поривът по елегантност и простота
След като започва кариерата си като асистент на Christian Dior, Yves Saint Laurent поема бизнеса след смъртта му. А по-късно създава и марка под собственото си име.
През 1964 г. Лоран пуска първия си аромат - "Y". Това интензивно шипрово ухание силно напомня известните от 50-те години - "Miss Dior" и "Cabochard". Както създателят предварително планира, този парфюм символизира една определена комбинация от елегантност и простота, която се превръща в емблематична за марката.
Малко след това излиза и мъжкият "YSL Pour Homme", който се презентира от самия Yves Saint Laurent - любопитно е, че на част от снимките за рекламната му кампания, известният парфюмерист е чисто гол.
Opium
През 1977 г. се появява и скандалният "Opium", който се превръща в един от най-големите търговски успехи на Yves Saint Laurent. Той все още запазва своята позиция в топа на най-продаваните парфюми във Франция и и днес вдъхновява не един парфюмерист за създаването на ориенталски композиции.
Chanel - елегантност и женственост
Chanel определено е един от най-известните парфюмерийни брандове. Сред най-популярните му аромати, които са предпочитани и днес от жените по целия свят, са "Chanel N5", "Coco Noir", "Coco Mademoiselle" и "Chance" - всичките са синоним на емблематичните за марката женственост и елегантност.
№ 5 - първи аромат, първи успех
Габриел „Коко“ Шанел придобива популярност като моден дизайнер през 1913 година, като въвежда революция в дамското облекло и поставя началото на модата на късите прически. В началото на 1920 г. тя се среща с видния парфюмерист Ърнест Бо и го моли да създаде аромат, който да "мирише на жена." Той прави няколко проби, които номерира от 1 до 5 и от 20 до 24. Коко избира номер 5 и точно този алдехиден аромат, който се състои от осемдесет съставки, се превръща в истинска сензация. Chanel го нарича "№5", като заявява: "Аз започнах своята колекция в 5-тия ден от петия месец на годината и смятам, че ако сложа това име, то то ще ми донесе късмет". Така се ражда легендата на най-известния парфюм в света.