Opium – скандалната източна легенда, покорила целия свят

86 Прегледа
 


Kaкато казват хората, "каквото повикало, такова се обадило". Така и Маестро Yves Saint Laurent не греши с избора на име за този аромат - лесно, просто, кратко, но и опияняващо... опиум. Трудно е да не се запомни, но още по-трудно е да се забрави.
 

"Исках да създам аромат, на който не би могла да устои дори и Великата кирайска императрица. Исках аромата Opium да съчетава и въплъщава всичко, което обичам - съвършенството на Изтока, величието на Китай и екзотиката на Азия", сподела смият създател. Лично ние смятаме, че той още тогава е знаел, че парфюмът му ще влезе в историята като провокативен аромат, който усмее да събужда и най-смелите и забранени желания. Без преувеличение - легендарният парфюм на всички времена!
 

Името
 

Историята започва през 1977 г. във време, когато според списание "Time" по време на лансирането на парфюма се вдига много шум заради провокативното му наименование. Китайският диаспора в САЩ възнегодувала и поискала то да бъде сменено на "Лотус". Това се дължало на факта, че била изминала едва една година от смъртта на Мао Цзедун и народът на Китай още не се бил съживил от ужасите на опиумните войни през XIX век, спомените от които били все още пресни в паметта на хората. На Запад пък думата се свързва пряко с "Изкуственият рай" на Шарл Бодлер.
 

Флаконът
 

Едновременно с аромата се появява и неговият легендарен флакон. Целта на дизайнера е да комбинира ориенталския разкош с луксозните наполеонов разкош, гравюри на костенурки и месинг. Този образ е описан като "цветен огън".  Виждайки дизайна, Yves Saint Laurent остава още по-непреклонен и по въпроса за името: "Или опиум, или нищо!" Елементът на лукс идва от това, че флаконът е изработен от тъмно червен лачен материал - шедьовър от висшата мода, който чупи всички стандарти за времето си със своята непрозрачност.
 

Истерията...
 

Както е известно, забраненият плод винаги е най-сладък. За това и цялата атмосфера на мистерия около парфюма и всички възникнали недоволствия предизвикват истински фурор. Продажбите само във Франция надхвърлят предварителните прогнози с цели 15 пъти. Противно на всички очаквания, Opium се превръща в първия аромат в света, който започва да се търси по предварителни заявки. Купувачите са говоти да платят предварително само и само да са сигурни, че ще се сдобият с парфюма, който още преди излизането си се превръща в легендарен.
 

 

Антирекламата
 

Разбира се, антирекламата оказва и своите негативни последствие. Така първоначално Opium бива забранен в Китай и Саудитска Арабия, а в САЩ мотото: "За тези, които зависят от Yves Saint Laurent", се заменя с: "За тези, които са свикнали с Yves Saint Laurent". С течение на времето обаче всички предразсъдъци бавно изчезнаха и провокативното заглавие спечели сърцата и умовете на мнозина.
 

Ароматът
 

Ако толкова много внимание е отделено на името на парфюма, тогава какво да кажем за аромата... Скандален и източен, той засенчи всички свои конкуренти с перфектната си комбинация от пикантно-цветни нотки, които в този момент били изключително модерни. Парфюмеристът Jean-Louis Syuzak напълно променил първоначалната идея за типично ориенталски аромати  вместо традиционните връхни нотки, той започва колаборацията с лека вибрация на мандарина, която се заменя постоепенно с жасмин и карамфил, достига се до споменатите пикантни цвета и всичко това неочаквано се завършва от неустоимото триo на пачули, кехлибар и ванилия. През цялото време в парфюма се борят противположности - топло и студено, мъжко и женско, възбуждащо и хипнотично.

 
Публикувано в: Как да избера парфюм

Оставете коментар